Multiredactie

Het OneButton content management systeem geeft een onbeperkt aantal redacteurs en informatiebronnen (ook geautomatiseerde) de mogelijkheid op een vlotte manier teksten, berichten, foto's, illustraties of selectieve advertenties in aparte edities te plaatsen. De voorgedefinieerde lezersdoelgroepen (segmenten) kunnen zo een verschillende boodschap ontvangen.

Vernieuwend aan dit concept is dat gemeenschappelijke en gesegmenteerde inhoud (in een onbeperkt aantal versies) probleemloos in één krant verenigd kunnen worden.

Deze manier van werken noemen we 'multiredactie'. Iedereen met toegang tot het online systeem kan een bijdrage leveren aan dat deel van de oplage dat voor zijn specifieke doelgroep bestemd is.

3 voorbeelden van 'split content'

Hiernaast ziet u drie voorbeelden van een krant met informatie en content op verschillende niveaus.

Overheid

Een deel van de krant kan bijvoorbeeld gaan over federale materies, die voor alle Belgen gelden (blauw). Een ander deel bevat 'regionale' bladzijden (groen) en een derde deel kan lokaal zijn (oranje). Bijvoorbeeld op het niveau van 500 individuele gemeenten.

Federatie

Een deel van de krant kan gaan over nationale materies (blauw), die voor alle leden gelden. Een ander deel kan 'sectoriële' bladzijden bevatten (groen) en een derde deel kan ingevuld worden op niveau van de lokale afdelingen (oranje).

Onderneming

Een deel van de krant kan gewijd zijn aan 'corporate' materies (blauw), die het hele bedrijf aanbelangen. Een ander deel kan op niveau van de verschillende afdelingen of business units (groen) geschreven zijn. Een derde deel kan bestemd zijn voor de lokale vestigingen (oranje).

Onbeperkte combinatiemogelijkheden

De ruimte en het gewicht dat u aan de verschillende niveaus wil geven (m.a.w. aan de respectievelijke doelgroepen) is onbeperkt varieerbaar.

U kunt zoveel niveaus en/of deel-segmenten toevoegen als u wenst. Hiernaast ziet u enkele voorbeelden van verschillende combinaties:

(1) een voorbeeld van overwegend centrale informatie, (2) overwegend regionaal, in (3) krijgt lokaal nieuws de meeste pagina's en in voorbeeld (4) is het redactioneel evenredig verdeeld.

Selectief adverteren

Naast de onbeperkte personalisatie van redactionele content kunnen we ook andere content zoals advertenties personaliseren. Dat kan voor u ongekende nieuwe mogelijkheden en een bron van inkomsten creëren. Wij geven u hierover graag meer informatie in een persoonlijk gesprek.

Geïnteresseerd in hoe een multiredactionele aanpak, gecombineerd met digitale rotatie uw communicatiekanalen performanter kan maken? Wij geven graag professioneel advies over de meerwaarde van fijnmazige, gesegmenteerde communicatie voor uw bedrijf.