Nieuwe mogelijkheden

De digitale rotatie van OneButton laat toe de inhoud van een krant of magazine zo samen te stellen dat alle doelgroepen heel persoonlijk en selectief bereikt worden met specifieke inhoud die voor hen echt relevant is. Terwijl daarnaast, in dezelfde krant, iedereen toch dezelfde algemene basisinformatie krijgt.

Dat is fijnmazige communicatie, die voor marketingcommunicatie, maar ook voor community building heel wat nieuwe mogelijkheden creëert.

Wij nodigen bedrijven en organisaties uit om de mogelijkheden voor hen te ontdekken

Een voorbeeld is de combinatie van centraal, regionaal en lokaal nieuws in één gepersonaliseerde krant.

Centrale informatie

Inhoud die door het centrale bestuursorgaan uitgestuurd wordt zoals de visie, missie, bedrijfscultuur of algemene richtlijnen en berichten die voor iedereen gelden. Dat helpt om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen, iedereen de belangrijke centrale ideeën mee te geven en een gevoel van samenhorigheid te creëren.

Segmentinformatie

Gesegmenteerde informatie kan regionaal zijn (bijvoorbeeld per provincie of per verzorgingsgebied) of sectorieel (voor bepaalde federaties). In dit deel van de krant kan de content geplaatst worden die sector- of regiospecifiek is. Dat verhoogt het belangstellingsniveau en de leesbereidheid van de doelgroepen voor wie de segmentinformatie interessant is op persoonlijk of professioneel vlak.

Lokale informatie

Met digitaal gestuurde rotatiedruk kan je in principe zo fijnmazig gaan als je maar wil. Tot op het individuele niveau als u dat wenst. Lokale informatie garandeert maximale betrokkenheid en relevantie voor de lezer omdat het gaat over berichten of boodschappen uit de onmiddellijke omgeving.

Onbeperkte combinaties

Uiteraard kunnen, in functie van uw eigen inzichten en wensen verschillende gewichten gegeven worden aan de centrale, segment- en lokale informatie.

(1) is een redactionele combinatie met een overwicht aan centrale boodschappen. Dit is aangewezen voor verenigingen of federaties met grotendeels gemeenschappelijke belangen bij de volledige doelgroep. De gesegmenteerde en al dan niet lokale informatie krijgt slechts een beperkte ruimte toegewezen.

(2) is bijvoorbeeld aangewezen voor federaties die verschillende sectoren bedienen. Voor hun leden is de informatie over hun specifieke sector het belangrijkst, wellicht omdat het ook hun professionele belangen betreft. De centrale en lokale content is van ondergeschikt belang en krijgt overeenkomstig minder pagina's.

(3) is een interessante samenstelling voor bedrijven, organisaties of verenigingen met een sterk lokaal karakter of een grote lokale autonomie. De lokale inhoud en redactie krijgt hier de meeste ruimte. Lokale content garandeert maximale persoonlijke betrokkenheid. Een consistente layout en 'look & feel'  van de krant voor alle lokale entiteiten in combinatie met de centrale informatie zorgt toch voor herkenning, samenhang en een gemeenschapsgevoel.

(4) geeft een evenwichtige inhoud aan die verdeeld is over centrale, regionale, sectoriële en lokale inhoud. De verhoudingen tussen de verschillende redacties kunnen als u dat wenst wijzigen per nummer of editie.

De content management systemen van OneButton worden aangepast op maat van uw organisatie en wensen.

Hybride communicatie

Vermits het startpunt van de OneButton-workflow digitaal is, bent u meteen klaar voor 360° hybride communicatie. U kunt uw content in de gewenste vorm online publiceren. Voor alle schermen, ook mobiel.

We kunnen hier dus opteren voor het beste van twee werelden: de leesbaarheid, bladerbaarheid en het visueel comfort van een gedrukt medium en de alomtegenwoordigheid en consulteerbaarheid op online platformen.

Segmentatie en Analytics

Uiteraard kan je met de sterk gepersonaliseerde kranten heel gemakkelijk klassieke A/B-testen en andere communicatievariabelen uitproberen, zoals dat in direct marketing gebruikelijk is.  En in het online deel kunnen de enorme mogelijkheden van analytics voor inzichten en efficiëntie zorgen.

Maar om met die inzichten ook effectief dichter bij de leefwereld van de klant te komen, heb je ook instrumenten nodig voor doorgedreven segmentatie en fijnmazige communicatie. Dat is precies wat OneButton u kan leveren.

In haar recente boek 'Customer Innovation' legt Vlerick Business School prof Marion Debruyne een overtuigend verband tussen doorgedreven klantgerichtheid en innovatie.
De klant moet een centrale rol krijgen in de strategie. Dat kan door u onder te dompelen in zijn wereld, zijn gedrag als leidraad te nemen en vooral door de juiste communicatiekanalen te openen en onderhouden.